623232.jpg



Evert Tauben laulu "Brevet från Lillan" antoi inspiraation tähän kuvaan.
Kuvaa klikkaamalla saat tietää, mitä isä vastasi Lillanille.


Pappa kom hem!

För vi längtar efter dig!
Komm innan sommarn är slut, lilla pappa!
Åskan har gått,
och om kvällen blir det mörkt,
stjärnorna syns nu på himlen igen.
Allt jag vill ha är ett halsband av koral,
ingentingg annat, det kostar för mycket.
På våran tomt
är det nu så mycket bär
och fullt med ungar har fåglarna där.

Sjön är så varm
och vi badar varje dag,
och jag hoppar i utan att bli rãdd
för nu simmar jag så bra.
Vi ha så fint nu i vårat lilla skjul,
och en liten gran har vi okså sett,
den som vi ska ha till jul.

Detta har jag
skrivit nãstan bara själv
och jag ska börja i skolan till hösten.
Pappa kom hem!
Jag vet något som du får!
Nu slutar brevet från din Ellinor.